Global Metal 2008 - China

Ostatnio oglądaliśmy film dokumentalny "Global Metal 2008". Ciekawe spojrzenie na kulturę różnych państw od strony muzyki metalowej. Autor, Samm Dunn z Kanady, antropolog i jednocześnie fan metalu, przemierza różne kraje przyglądając się tamtejszej scenie tej muzyki. Tutaj można oglądnąć trailer.



Oczywiście najbardziej zainteresował nas fragment o Chinach. Odnosząc sie do filmu, dotąd nie grały tutaj jeszcze żadne sławy metalu, a sam gatunek muzyki zaczyna się dopiero popularyzować wraz z upowszechnianiem dostępu do internetu. Koncertów czy fanów metalu faktycznie nie łatwo tutaj znaleźć, ale to nie znaczy, że ich nie ma. Ostatnio na zajęciach z j. chińskiego o gatunkach muzyki dowiedzieliśmy się jak jest metal po chińsku i oto świat mrocznej muzyki stanął otworem. A oto przykłady 金属 jinshu, "jednej z mroczniejszych i bardziej ekstremalnych gatunków, jakie przyszło mi [autorowi GM2008] spotkać w trakcie podróży".



A tutaj "urzekający" wokal kobiecy.



Teledyski jednak znaleźć jest trudno, o ile w ogóle można mówić tu o teledysku. Ot nagrania z koncertów na żywo, klipów nikt nie nagrywa, bo i tak później żadna telewizja by ich nie wyemitowała.

2 komentarze:

Mnie urzekło ;) Nie miałam pojęcia, że taka mała kobieta może z siebie takie dźwięki wyprodukować. Niesamowity growl. Ale ok, nie lubię warkotu. Mój podziw jest czysto "techniczny".

31 października 2008 06:16  

Też nie widziałem jeszcze tak "grzmiącej" kobiety :) A lubie black metal, trochę słuchałem. Ten koncert też jest niezły, więc przyłączam się do technicznego podziwu :)

1 listopada 2008 23:01  

Nowszy post Starszy post Strona główna

Blogger Template by Blogcrowds